לשיחת ייעוץ לחצו עכשיו!
קאופמן ושות' משרד עורכי דין
השאירו פרטים
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 03-6098040
עורך דין פשיטת רגל
עורך דין פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל

ערן קאופמן מומחה למחיקת חובות ושיקום חברות

פשיטת רגל, חדלות פירעון והבראת חברות

שירות ויחס אישי מעולים
שירות ויחס אישי מעולים
עם משרדנו תקבלו ליווי אישי וצמוד לאורך כל ההליך המשפטי
מעל 20 שנה ותק
מעל 20 שנה ותק
משרדנו טיפל במאות תיקים במסגרת התמחויתיו האזרחי במשך שנים
מתמחה בתחום האזרחי והמסחרי
מתמחה בתחום האזרחי והמסחרי
משרדנו נותן שירות בתחום האזרחי עם התמחות בפשיטת רגל, פירוקים ושיקום חברות
הבנה חשבונאית בניהול תיקים
הבנה חשבונאית בניהול תיקים
משרדנו עוסק במאות תיקי כינוס נכסים, פירוק, פשיטות רגל, גביה וניהול כספים
עורך דין פשיטת רגל מנוסה ערן קאופמן

עו"ד מומחה לתהליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל

עורך דין פשיטת רגל ערן קאופמן מומחה לתהליכי פשיטת רגל והוא עוסק בייצוג בהליכי חדלות פירעון של יחידים ועסקים קרוב ל - 30 שנה. 

צוות המשרד שלנו מיומן ויכול להציע מענה מותאם אישית ללקוחות, לזהות את הסיבות המרכזיות לבעיה הכלכלית ולפתח את התוכנית הטובה ביותר לפתרון הבעיה.

היכולת לחשוב מחוץ לקופסה ולהתמודד עם האתגרים הייחודיים של כל מקרה היא חשובה ביותר כאשר מדובר בשיקום כלכלי. עורך הדין קאופמן יהיה אתכם בכל רגע, תקבלו ליווי מלא וצמוד בכל שלבי תהליך פשיטת הרגל.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון חל על חייבים שהם יחידים וכן על שותפות או עיזבון. הליך חדלות הפירעון החל על תאגידים נקרא פירוק. 

חדלות פירעון משמעה מצב בו גובה חובותיו של חדל הפירעון עולה על שווי כל נכסיו והוא אינו מסוגל למעשה לפרוע את חובותיו. הליך זה הינו הליך קולקטיבי שמטרתו לרכז את כל הליכי הגביה של כלל נושי החייב במקום אחד.

מהן מטרותיו העיקריות של הליך פשיטת הרגל?

כינוסם של כל נכסי החייב, מימושם באופן הממקסם את תמורתם וחלוקתם בין נושיו, בהתאם לסדרי הקדימות הקבועים בחוק. ריכוזיות הליך פשיטת הרגל מונעת הברחת נכסים ו/או העדפת נושים על ידי החייב;

כל אדם או עסק עשויים להתמודד עם בעיות כלכליות ממגוון סיבות. לכן חשוב להבין שאין מענה אחד עבור כל תהליכי שיקום כלכלי. כל מקרה יכול להיות ייחודי ולכלול את מגוון התמודדויות ופתרונות. 

הליכי פשיטת רגל לפתיחת "דף חדש"

תהליך חדלות פרעון מתחיל בשליחת הבקשה, השלב הבא הוא שלב הדיון וגם לאחר שלב ההכרזה ובקשת ההפטר. מאידך, הליך אצל עורך דין פשיטת רגל מאפשר לחייב בסופו של ההליך, לבקש הפטר מחובותיו. 

התהליך מאפשר לחייב לפתוח "דף חדש" בחייו הן כלכלית והן חברתית. כבר בראשית ההליך להינות מהגנת הפקודה, המורה על עיכוב כל ההליכים המשפטיים הננקטים נגדו [מלבד הליכים פליליים והליכי מימוש משכון / משכנתא].

מטרתו של הנאמן בפשיטת רגל?

האחראי על כינוס נכסי החייב ובירור החובות הינו הנאמן. במסגרת תפקידו, נאמן בפשיטת רגל בוחן את חובותיו של החייב ואומד אותם אל מול הנכסים הקיימים. מטרתו של הנאמן בפשיטת רגל הינה להביא לפרעונם המקסימאלי של החובות. 

לאחר הגשת בקשת פשיטת רגל, בין אם הוגשה על ידי החייב ובין אם היא הוגשה על ידי נושה, מתמנה בעל תפקיד מטעם הכונס הרשמי, הוא המנהל המיוחד. בשלב מאוחר יותר עם הכרזתו של החייב, המבקש, פושט רגל, מתמנה המנהל המיוחד כנאמן. הנאמן יכול להיבחר על ידי הנושים במסגרת הצעתם ובכפוף לאישורו של בית המשפט.

תחומי עיסוק

פירוק חברה מרצון
פירוק חברה מרצון
הקפאת הליכים
הקפאת הליכים
הסדר נושים
הסדר נושים
הליך חדלות פירעון
הליך חדלות פירעון
עורך דין פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל קאופמן ושות'

קאופמן ושות' עוסקים בתחום האזרחי עם התמחות בפירוקים, כינוסי נכסים, שיקום חברות ופשיטת רגל. במהלך השנים טיפל המשרד במאות תיקים בתחומים הנ"ל. 

עו"ד ערן קאופמן – בעל תואר שני במשפט מסחרי מאוני' ת"א [LL.M.]. משמש כעורך דין משנת 1994. תחילת דרכו עבד במשרד המשפטים – באגף הכונס הרשמי והאפוטרופוס הכללי במחוז תל אביב כ – 3.5 שנים ומשנת 1997 בעל משרד עצמאי.

השותף הפעיל שמשמש כרואה חשבון הינו עו"ד איתן קאופמן, שמנהל את הפן החשבונאי בניהול התיקים. הוא מסייע בכל שלבי ניהול תיקים שכאלו. מדובר ביתרון משמעותי שתורם רבות לזירוז התהליך. 

שותפה נוספת במשרד הינה עו"ד ענבר פטר קאופמן, בעלת ניסיון עשיר בעסקאות מקרקעין למעלה מ- 20 שנה.

היתרון העיקרי בעצם הוא שבמשרדנו קיים אדם בעל ידע חשבונאי נרחב במיוחד שמסייע בכל שלב בניהול תיקים שכאלו ומהווה עבורנו יתרון, וכמובן תורם רבות לזירוז התהליך, מה שכולם מחפשים בעצם הליך מהיר ומנצח.

שירותי המשרד - קאופמן ושות'

משרדנו נותן שירות מקיף בכל הקשור ליפוי כח מתמשך על כל היבטיו. ייפוי כח מתמשך לבעלי עסקים וחברות, עריכת צוואות שונות, טיפול בירושות, הסכם בין יורשים, הסכמי חלוקת עיזבון, העברת נכסים מדור לדור.

בנוסף לטיפול השוטף בתיקים מסוג זה, הכולל כינוס ומימוש נכסי החייבים וחלוקת הכספים בין נושי החייבים, טיפל המשרד בין היתר בביטול שעבודים, פירוק מפעיל, הגשת בקשות להקפאת הליכים, נאמן בהקפאת הליכים, נאמנות בפשיטת רגל, פירוק זמני, הגשת תביעות כנגד מנהלי חברות, הגשת תביעות אזרחיות וגביית חובות לקוחות של החברות שבפירוק / כינוס. 

במשך השנים עסק המשרד במאות תיקי כינוס נכסים, פירוק, פשיטות רגל וגביה, חלקם תיקים בסדרי גודל גדולים מאוד וחלקם של חברות בעלות מחזור שנתי של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עורך_דין_פשיטת_רגל
עורך דין חדלות פרעון

עורך דין לענייני פשיטות רגל, מומחה בהוצאה לפועל

צבירת חובות יכול להיות מצב מאתגר ומתיש, וכדאי לפנות למומחה כמו עו"ד ערן קאופמן עבור ייעוץ משפטי ממומחה בהוצאה לפועל ובתחום חדלות הפירעון. חובות רבים יכולים להוביל למצב של חדלות פירעון.

כשאדם נתקע בצבירת חובות, ייעוץ משפטי יכול לסייע לו להבין את האפשרויות שלו ואת השלבים שהוא יכול לנקוט על מנת לפתור את הבעיה. 

כמו כן, עורך דין פשיטת רגל יוכל לייעץ לאדם בכל הנוגע לחוקים והתקנות הרלוונטיים למקרה שלו. ויכול לסייע ולבדוק מהי התוכנית למחיקת חובות הכי טובה עבורכם. על מנת שתוכלו לפתוח דף חדש בחיים והתחיל את החיים ללא דאגה מחובות. 

הזמן שנדרש להשלים את הליך פשיטת רגל תלוי במספר גורמים, כולל היקף החובות, זהות הנושים, סטטוס החייב, והתהליכים המשפטיים המגיעים עימו. הליך פשיטת רגל עשוי להשתנות בין מקרה למקרה.

המטרה שלך כעורך דין פשיטת רגל הוא לסייע ללקוחות שלך לקבל הפטר בזמן הקצר ביותר ובמינימום הוצאות כספיות. לספק ללקוחות שלי ייעוץ משפטי מותאם אישית, ליווי בתהליך המשפטי, ולעבוד בשותפות איתם לפתרון הכי יעיל וטוב ביותר במקרה הספציפי שלהם.

שאלות ותשובות – פשיטת רגל

מה זה מחיקת חובות?

מחיקת חובות מבוצעת בהליך משפטי הקרוי "הפטר", הכוונה הפטר מהחובות. במהלך פעולה או תהליך זה החייב מבצע שיקום והבראה כלכלית אשר בסופו נמחקים חובותיו, במגבלות הקיימות בחוק. תהליך זה עשוי לכלול תנאים מסוימים, וברוב הפעמים הוא נעשה בהסכמת החייבים או בהסכמת בתי המשפט.

המטרה העיקרית של קבלת ההפטר ומחיקת חובות היא לאפשר לחייב להתחיל פרק חדש בחייו ללא חובות עבר כך שיוכל להתחיל את חייו מחדש ללא גיבנת מהעבר וללא סיכונים כלכליים מיותרים. 

האם ניתן להגיש בקשה חוזרת לפשיטת רגל או בקשה חוזרת לחדלות פירעון?

ברוב המקרים, ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל / חדלות פירעון יותר מפעם אחת, אך יש להתחשב במספר גורמים, כולל הסיבה לביטול הליך פשיטת הרגל הראשון והזמן שחלף מאז. האם ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל / חדלות פירעון פעמיים תלוי בפרטי כל מקרה ומקרה.

מה עלות האגרה לפתיחת תיק?

עלות האגרה כיום עומד על סך של 1,690 ₪ והיא משתנה פעם בשנה בהתאם למדד.

מהי הרפורמה החדשה של הליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון?

בשנת 2013 הוכנסה רפורמה בהליכי פשיטת הרגל ועבודת הכונס הרשמי. מטרת הרפורמה הינה לשפר את התהליך של פשיטת רגל ולהקל על חייבים הנקלעים לחובות והמטרה הינה לקצר את ההליכים ולהיטיב הן עם הכונס הרשמי, הן עם החייבים והן עם הנושים. על פי הרפרומה, הזמן שחייב ישהה בתהליך פשיטת הרגל יכול להשתנות בהתאם להסכמת הנאמן ולהחלטת בית המשפט המחוזי הקובע את תוכנית הפירעון של כל חייב וחייב על פי יכולתו

במקרים בהם הנאמן מסכים ובית המשפט מאשר, נקבעת תוכנית פירעון לפי תוכנית ידועה מראש אשר מביאה הן וודאות לחייב ולנושים והן לקיצור הזמן שהחייב ישהה בתהליך. במקרים רבים החייבים מבקשים לשלם את תוכנית הפירעון בזמנים קצרים יותר ובמקרה כזה יש לשוחח עם הנאמן ולבקש את הסכמתו לקצר את הזמן.

עם זאת, חשוב לזכור שכל פרטי ההליך עשויים להשתנות בהתאם לחוקים ולהגבלות המשתנות מעת לעת ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לקבלת המידע המדויק והמתאים למקרה.

בשנת 2018 חוקק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע"ח 2018, אשר הביא לשינויים מהותיים בהליכי פשיטת הרגל, אשר לפי החוק החדש נקראים חדלות פירעון. חלק מהשינויים הם סמכות בית המשפט, אשר עברה לבית משפט השלום ואף להוצאה לפועל [בהתאם לגובה החובות], סמכויות רבות עברו מבית המשפט לכונס הרשמי, אשר נקרא לפי החוק החדש – ממונה, כמו כן נקבעו אמות מידה לקביעת התשלום החודשי המשלם כל חייב, אשר נקרא כעת "יחיד", לממונה, נקבעו אמות מידה לקביעת תוכנית פירעון, אשר פי החוק החדש נקרא "צו לשיקום כלכלי" ועוד ועוד שינויים רבים. 

מומלץ להיוועץ עם עו"ד המומחה בתחום לשם קלבת המידע המתאים והמדוייק לכל מקרה ומקרה.


האם חייב בפשיטת רגל יכול לקבל הקלה במזונות?

במידה מסויימת כן: במסגרת הליך פשיטת רגל / חדלות פירעון, בית המשפט של פשיטת הרגל / חדלות הפירעון יכול להפחית את חוב המזונות שמשלם החייב ואשר נקבע על ידי בית המשפט למשפחה, למשל. חשוב לציין שההפחתה תתבצע כל עוד החייב מצוי בהליך פשיטת הרגל / חדלות פירעון ואינה מביאה למחיקת הסכום שאינו משולם – אלא מביאה לדחיית התשלום עד לאחר סיום ההליכים. 

הנאמן או בית המשפט יכולים לקבוע את סכום המזונות שיש לשלם, בהתחשב בהוצאות והכנסות החייב, כמו גם בצרכים שונים שלו ושל משפחתו.

הגורמים שמובילים להפחתת תשלום המזונות עשויים להיות שונים, וכוללים מקרים כמו גילם של  הילדים, מצבו הכלכלי של החייב ו/או שינוי במצבו כלכלי, הכנסות ההורה השני ועוד. בצורה זו ניתן להבטיח שהחייב ישלם סכום המתאים למצבו הכלכלי.

האם אפשר לעשות הסדר נושים בהליך של פשיטת רגל / חדלות פירעון?

וודאי, ניתן לעשות הסדר נושים בכל שלב בהליך פשיטת רגל. בהליך חדלות הפירעון, הסדר נושים נקרא "הסדר חוב". 

מאמרים משפטיים

הסכם בין יורשים
הסכם בין יורשים
מה ההבדל בין הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון? ←
עורך דין צוואות וירושות
עורך דין צוואות וירושות
צוואות וירושות על פי הדין בישראל ←
העברת דירה ללא תמורה
העברת דירה ללא תמורה
העברת דירה במתנה בהיבט המשפטי ←
הליך פשיטת רגל
הליך פשיטת רגל
הליך פשיטת רגל למה הוא נועד וכיצד ניגשים אליו? ←
פרטי התקשרות
כתובת: רפפורט 3, מגדל קניון כפר סבא הירוקה, כפר סבא.
טלפון: 03-6098040
פקס: 03-6098050
השאירו הודעה
השאירו פרטים ועורך דין ערן קאופמן יחזור אליכם בהקדם: